Tasarım, Kodlama, Premium Accounts

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Tasarım, Kodlama, Premium Accounts

Tasarım, Kodlama, Premium Accounts


    Klasik Oyuncakların Yerini Elektronik Aldı

    DespoX
    DespoX
    Moderatör Adayı
    Moderatör Adayı


    Aktiflik :
    Klasik Oyuncakların Yerini Elektronik Aldı Left_bar_bleue10 / 99910 / 999Klasik Oyuncakların Yerini Elektronik Aldı Right_bar_bleue

    Mesaj Sayısı : 526
    Nerden : Karakol
    Lakap : Despot
    Uzmanlık : Null
    Ruh Hali : Klasik Oyuncakların Yerini Elektronik Aldı Keyifl10
    Grup : BT Group
    Kayıt tarihi : 28/08/08

    Klasik Oyuncakların Yerini Elektronik Aldı Empty Klasik Oyuncakların Yerini Elektronik Aldı

    Mesaj tarafından DespoX Paz Şub. 07, 2010 11:18 pm

    Klasik Oyuncakların Yerini Elektronik Aldı

    Dünyanın en büyük oyuncak fuarı Nürnberg’de ziyaretçilere kapılarını açtı. Fuarda öne çıkan ürünler, klasiklerin yerini alan son teknoloji ürünü oyuncaklar.


    Plastik bebekler, arabalar ve tahta takozların satışından elde edilen cirolar yıllardır yerinde sayıyor. Bunun en önemli sebeplerinden biri, elektronik oyuncakların ve özellikle de bilgisayar oyunlarının giderek daha revaçta olması. Okul öncesi ve okul çağındaki çocukları hızla kaybeden klasik oyuncak endüstrisi de durumu telafi etmek için başka bir hedef kitlesine yöneliyor: Bebekler ve ebeveynler.

    Klasik oyuncak endüstrisinin cirosu

    Geçtiğimiz yıl Almanya’daki oyuncak endüstrisi, sadece klasik oyuncaklarla 2,4 milyar euro ciro yaptı. Dünya genelindeki oyuncak piyasasının toplam cirosuysa 54 milyar euroya ulaştı. Yani krize rağmen sektörde istikrarın korunduğu söylenebilir. Bonn’daki oyuncak dükkanı sahibi olan Alfred Westenhöfer, klasik oyuncakların yerini son teknoloji ürünü elektronik oyuncakların almaya başladığını belirtiyor:

    "Son dönemde giderek yaygınlaşan bir görüş var: Çocuk 10-12 yaşına geldiğinde artık çocuk olmaktan çıkıyor. Tabii bunda mutlaka bir gerçek payı vardır ama zamanla bilgisayarın hayatımızda bu kadar yer işgal etmesi de çok şeyi değiştirdi. Bu nedenle hedef kitlemizin bir kısmını kaybettik.’’

    Piyasayı zora sokan diğer nedenler ;

    Oyuncak piyasasını zora sokan sadece bilgisayar ve video oyunları değil, aynı zamanda Almanya’da doğum oranlarının giderek düşmesi. Avrupa’nın nüfüsu en kalabalık ülkesi olan Almanya, geçen yılki oyuncak satışlarında İngiltere ve Fransa’nın ardından üçüncü sırada geldi. Bu nedenle oyuncak endüstrisi de kendini yenilemeye çalışıyor. Nitekim bu yılki Uluslararası Nürnberg Oyuncak Fuarı’nın odak noktasında bebekler var. Klasik oyuncak endüstrisinin ağırlık verdiği bir diğer hedef kitlesi ise ebeveynler. İşte annelerden birinin bu konudaki görüşleri şöyle:

    ’’Benim hoşuma giden her şeyi ve çocukların seveceklerini düşündüğüm oyuncakları alıyorum. Açıkçası ben de severek oyuncak dükkanlarına gidiyorum, orada çocukların gözlerinin parlamasına bayılıyorum. Yani kendimi tutmasam daha fazla oyuncak alabilirim.’’

    Dünyanın en büyük oyuncak fuarı olan Nürnberg Oyuncak Fuarı’na toplam 2 bin 600 oyuncak üreticisi firma katılıyor. Bir milyona yakın ürünün sergilendiği fuarda 70 bin yeni ürün görücüye çıkıyor. Fuar, 9 Şubat’a kadar devam edecek.

      Similar topics

      -

      Forum Saati C.tesi Kas. 23, 2024 7:44 pm